Przedmiot działalności i kompetencje
Cel główny szkoły to tworzenie optymalnych warunków realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, zapewnienie każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju oraz podnoszenie jakości pracy szkoły i jej rozwoju organizacyjnego.
Szczegółowe cele i zadania określa statut szkoły.
Dyrektor prowadzi ewidencję spełniania przez młodzież obowiązku nauki.
Niespełnianie obowiązku nauki podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- skreślenie ucznia z listy uczniów,
- indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów
odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. (Dz. U. 2015 poz. 843 z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Tekst rozporządzenia:
Podstawa programowa
określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. 2014 poz. 803 z późn. zm.) zmieniającym Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. (Dz.U. 2012 poz. 977 z późn. zm.) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Teksty rozporządzeń:
- http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000803
- http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000977
Podstawę programową kształcenia zawodowego określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. (Dz.U. 2015 poz. 130 z późn. zm.) zmieniające Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. (Dz.U. 2012 poz. 184 z późn. zm.) w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Teksty rozporządzeń:
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 17-12-2019 - Edycja treści
- 29-02-2016 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 696